Äntligen !

Nu har inloggningssidan börjat funka igen ! Iallafall idag... Men vi får hoppas att den fortsätter med det så att alla intresserade kan få lite update från gården.

Vad har hänt på siståne då? Jo, häromdagen när jag var nere på Juniorledarmöte så berättade Annika att vår underbara fjällko Sally-Felicia inte är dräktig, alltså har hon ingen kalv i magen, Och jag tänkte Men HON ÄR JU SÅ TJOCK !!? , Annika hade inget svar på den frågan och även hon undrade hur Sally kunde blivit så fet på bara hö? Är det kanske nån busig liten kursdeltagare som har matat henne med gottis kanske ? Nä så är det nog inte, men ett mysterium är det iallafall ..

På Juniorledarmötet kom vi fram till många saker som säkert blir väldigt lyckade när dom väl kommer igång !  Bla planeras marknad, övernattningar, pysseldagar och massa annat kul på gården som vi Juniorledare kommer ha hand om, det ska bli väldigt spännande att börja ordna med faktiskt så det ser jag verkligen fram emot. Och dom andra tjejerna verkar väldigt engagerade också! Så håll utskick på gården om lappar, på hemsidan och här i bloggen så kommer infon snart när det börjar närma sig! 

Självklart kommer allting att kosta men pengarna går direkt till oss Juniorledare's "reskassa". Eftersom vi inte kommer få något bidrag så måste vi själv samla ihop pengar för att få åka på en ledarresa till Tunisien nästa år. Som en "utbildningsresa". Så pengarna går till ett bra mål och självklart kommer vi ju att extremt ROLIGT när vi gör alla våra aktiviter på gården ! 

Just nu planeras det en ny kurs som ska gå på måndagar, en djurskötargrupp om jag inte minns fel. Och den går av stapeln så fort gruppen blivit full. Den kommer hållas av 3 juniorledare bla av mig (Beatrice), men också Kajsa och Cornelia tror jag :)  Det ska bli väldigt spännande att hålla i en kurs eftersom det blir min första. Men det blir nog mer roligt än svårt, jag är ju van vid barn och van vid gårdens djur så det kan inte bli nått annat än perfekt ! 


SNART HÄNDER DET NÅTT ÄNNU ROLIGARE ÄN GLASS! Tycker iallafall jag ... 

FÅRENS LAMM KOMMER SNART och då blir det fullt upp på gården, Dom  som kom förra året var ju bara för söta, det blir nog dom här med. Runt mars borde dom komma. Så gå ner å rid lite ponnyvarv och fika lite så kan man samtidigt kolla om det har kommit några lamm !  :) :)


Sen har det väl inte hänt något mer tror jag, Jo vi har fått några fler Junioledare, Just exakt vilka vet jag inte eftersom att kunde inte komma på mötet igår, men vi alla ser fram emot att ha dom som Juniorledare ! 


Nu måste  jag ta itu med  min matteläxa innan klockan blir för mycket. Sen får vi väl se när nästa inlägg kommer. Ska
ev ner på söndag om det fattas ponnyvarvs ledare men vi får se :) Sen är det ju KOLLO nästa vecka så då blir det nog några besök också.
Ha det så bra tills dess !

Kramar Från Beatrice


NÄHÄ. bildfunktionen vill inte funka så vi får ta bilden en annan gång då,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0