Hejsan hoppsan allihopa!

Var ett tag sen.. Mycket har hänt på 4h sen jag skrev sist, bla. detta:

* Kycklingarna är på väg och kommer när som helst!

* Om några få veckor kommer det även lamm!

* Det kom en bagge som hette Brun som nu även för någon vecka sen åkte iväg på årsbete och kommer tillbaka nästa år igen. (Han är även pappa till lammen som är på väg)

* Jag har börjat jobba söndagar på 4H med inriktning enbart på caféet och sköta om det. Det är super kul och även om jag "bara" jobbar i caféet så finns jag till hands på gården om det är någon som har några frågor, vill boka ridning mm.

* Till sommaren kommer det komma upp nya lärorika och roliga kurser för de lite yngre handikappade barn som vill sköta om och gosa med alla gårdens djur. (Kommer mer info om det lite senare.)

* Ny kurs om ekologisk odling kommer starta snart!

+ Mycket mycket mer!


Får bli en bild på några gamla lamm, (förra årets om jag minns rätt??) Har inte tagit några nya bilder än, men får göra de på söndag när jag är där!

Ha det bra tills dess!

/Beatrice,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0