4h sångerna

Alla kanske inte visste det, men 4h har faktiskt några egna sånger !


                                                                       4H SÅNGERNA
                                                                
För vår framtid ett slag skall vi slå och
Det mål som vi satt skall vi nå
Alla eniga röster vi på 4H, 4H, 4H

Och vi sjunger i moll och i dur
Fyrklöver´n betyder ju tur
Gör det bästa bättre ändå, 4H, 4H, 4H

I 4H kan vi alla för livet få lära
I 4H skall vi alltid ha flaggan i topp
Tralla lalla la, lalla la la ..............




4H, det är nå´t för dig ovh dig och dig
passar både kille och tjej
så ta och
släpp dina hämningar och häng med bland oss
för 4H:are man måste va förstås.



Jag blev lite nyfiken när jag fick ideén att skriva ner sångerna, så jag skrev in " 4H songs" på Youtube,
Och det kom upp jätte mycket videos om 4H, dock inga svenska, mest från Texas, USA. Kanske inte så konstigt med tanke på att 4H-rörelsen föddes (1902) i Ohio ...   
Eftersom jag inte har lärt mig riktigt hur man lägger upp videos så länkar jag till sidan istället, :) Därifrån kan ni själva klicka er vidare till dom andra som finns.




http://www.youtube.com/watch?v=NSYIpiWDgkg


Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0