Söndag - lite försenat...

Eftersom internet låg nere hela söndag kväll och sen hela måndag så kommer söndagens inlägg lite sent, men men. Bättre sent än adrig va ?

Dagen började med att mamma och jag cuklade ner till 4h gården och kom dit vid ungefär tio i åtta, vi väntade tills åtta med att låsa upp eftersom helgskötaren Lena och hennes son skulle komma och vi ville ge dom en chans att hinna fram innan vi låste upp och tog ut alla hästarna :), när klockan var åtta låste vi upp och slängde in mat till alla hästarna och jag gick in och satte på mig stövlar eftersom det är väldigt lerigt i hagen .. Men när jag väl tog ut Fjordor så märkte jag att dom stövlarna inte gjorde särskilt stor nytta eftersom det var ett hål i dom så all gegga läkte in ! Så innan Ruter fick komma ut, in och byt stövlar och sen hämta hans grimma och ut i hagen.. 

Mamma fick lära sig att byta vatten hos Sally medans Lena och Sebastian tillsammans bytte vatten hos hästarna. När det var klart så började vi med hönsen, släppte ut dom, gav dom nytt vatten, ny mat och mockade hos dom. Lena, Sebastian och mamma blev väldigt förundrade när dom såg hur stora kycklingarna hade blivit. Och dom har ju verkligen växt! Nu är dom inte små gula bollar längre utan halv stora vita (med fläckar) kycklingar.. 

Efter hönsen så började vi mocka, jag började hos Fjordor och mamma fick pröva på något nytt, att mocka hos Sally. Vilket gick jätte bra !    När hon var klar så gick hon och tömde skottkärran och hämtade sen en grep för att kunna skotta i containern. Och det var det hon gjorde på förmiddan, hon kom verkligen in i att skotta där, så hon hämtade och tömde våra skottkärror som vi använde och körde sen tillbaka med dom och fortsatte skotta ..haha, Och ingen träningsverk dan efter fick hon heller, Så om ni nu ser att containern är jätte snygg så är det för att mamma skottade ;)

Helgskötaren Lena har bara varit helgskötare en gång och kände sig lite osäker- därför var jag där för att hjälpa till och komma med smart tips om hon kände sig lite osäker, Men allting gick jätte bra för henne tycker jag  och hennes son Sebastian var jätte duktig han med. När han såg hönsen så sa han till Lena att han vill ha en kyckling , sen såg han inakorderingskaninen Nasse och då ville han ha en kanin också.  Både hönsen, kycklingarna och kaninerna är jätte gulliga så jag förstår att han gärna ville ta med några hem.

Hela dagen gick jätte fort och vips så var klckan tolv och det var dags att ge djuren lunch. Mikaela följde med Lena och Sebastian och gav Sally lunch medans jag och mamma tog hästarnas mat och gav oss ut i hagen med den blå IKEA påsen. 

Blir lite lång att skriva ner varenda detalj av hela dan men nu vet ni iallafall lite vad vi gjorde på söndagen :) Så istället för att skriva  ännu mer så lägger jag in lite bilder så kan ni titta och läsa ;)

 Sally -  väntar på lunch.

 Canasta

 Mikaela och Lenas son Sebastian Fixar foder :)

 Lena och jag fixar kraftfoder till klockan 16.

Sebastian sopar på :)




 Lite fika  i solen som tillslut  kom fram mellan molnen


Varma 4h hälsningar, Bea

(ps, alla personerna på bilderna har godkänt att dom läggs upp på bloggen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0